4 marca 2018 godz.18.00
cena biletu – 70 zł
sala widowiskowa SDK
(sprzedaż biletów od 30 stycznia 2018r.)
„Edukacja Rity” to historia spotkania dwojga ludzi, których pozornie dzieli wszystko.
Ona – młoda fryzjerka z niezamożnej rodziny marzy o wyrwaniu się do lepszego świata i dlatego zostaje studentką uniwersytetu otwartego. Tam trafia na Niego – nadużywającego alkoholu, doświadczonego profesora literatury. Ona to wulkan energii, entuzjazmu i młodzieńczej otwartości. On – niespełniony poeta, zamknięty
w sobie, zgorzkniały i zrezygnowany. Wkrótce okaże się, że ta przypadkowa znajo-mość nieoczekiwanie zmieni ich oboje…
Mądre i zabawne dialogi, znakomici aktorzy i reżyser z poczuciem humoru to wszystko składa się na spektakl, który bawi, wzrusza i skłania do refleksji.
Katarzyna Ucherska
Urodziła się w Nowym Sączu. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie (2016). Za utrzymaną w konwencji groteski rolę Józefa Stalina w dyplomowym przedstawieniu „Mistrz i Małgorzata” (reż. Waldemar Raźniak) została wyróżniona na XXXIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Jak sama mówi: „Teatr mnie skutecznie kupił już w podstawówce. Nie wyobrażam sobie bez niego życia”.
W styczniu 2016 roku Katarzyna Ucherska dołączyła do zespołu warszawskiego Teatru Ateneum, gdzie debiutowała rolą Henryki w „Dziewicach i mężatkach” Moliera (reż. Janusz Wiśniewski). Śpiewa też piosenki Wojciecha Młynarskiego w spektaklu Ateneum „Róbmy swoje”. Wystąpiła w popularnych serialach telewizyjnych: „Na dobre i na złe”, „M jak miłość”, „Barwy szczęścia” oraz w jednej z głównych ról
w „Dziewczynach ze Lwowa”.
Piotr Fronczewski
Aktor wszechstronny, wybitny i uwielbiany. Zagrał około trzystu ról teatralnych
i filmowych – od tytułowego króla Edypa w tragedii Sofoklesa do Pana Kleksa według Brzechwy, od „Ślubu” i „Iwony, księżniczki Burgunda” po detektywa Marlowe’a
z kryminału Chandlera, od Hamleta do kasiarza Szpicbródki. W latach 80. był gwiazdą Kabaretu pod Egidą, ale też niezwykle popularnym Frankiem Kimono – pierwszym raperem znad Wisły.
Debiutował jako jedenastolatek w niewielkich rolach w Teatrze Syrena, gdzie pracował jego ojciec, oraz w Teatrze TV (zagrał m.in. Kazia w „Żołnierzu królowej Madagaskaru”, 1957). Rok później wziął udział w filmie „Wolne miasto” Stanisława Różewicza. I chyba nie mógł wybrać inaczej – ukończył Wydział Aktorski war-szawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej (dyplom 1968).
Należał do zespołów teatrów Narodowego, Współczesnego, Dramatycznego, dziś występuje w Teatrze Ateneum w Warszawie. Choćby w „Kolacji dla głupca” Webera, komediowym hicie granym od 14 lat.
W 2015 roku ukazała się książka „Ja, Fronczewski” (rozmawiał Marcin Mastalerz). Można by powiedzieć, że tytułem nawiązuje ona do wyreżyserowanej w Ateneum przez Fronczewskiego sztuki Tankreda Dorsta „Ja, Feuerbach” – o dramacie starego aktora, dla którego powrót po siedmiu latach do teatru staje się sprawą życia i śmierci. Okazuje się jednak, że nie jest już nikomu potrzebny.