33 Festiwal im.Adama Didura
od 27/09/2024 do 27/09/2024 | Koncert promocyjny – Słynne arie z oper
27.09.2024 godz. 18.00
Koncert promocyjny
Słynne arie z oper
(sala widowiskowa)
cena biletu 40 zł
Sprzedaż biletów i karnetów
od 2 września 2024
Aleksandra Blanik – sopran
Milena Joszko – mezzosopran
Michał Ryguła – tenor
Adam Janik – bas
Remigiusz Nowak – bas
Anna Koehler – sopran
Grzegorz Biegas – fortepian
Studenci Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach
Prowadzenie – Sławomir Pietras
Aleksandra Blanik – sopran
Aktualnie studentka II roku studiów magisterskich na wydziale wokalno-aktorskim w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Na studiach licencjackich prowadzona przez Prof. Dr hab. Agatę Kobierską. Studia magisterskie rozpoczęła w klasie dziekan wydziału wokalno-aktorskiego Prof. Dr hab. Ewy Biegas. Okres studiów owocował wieloma sukcesami:
- Stypendium Centrum Paderewskiego w Kąśnej Dolnej – 2024r.
- I miejsce – Międzynarodowy konkurs wokalny “Iuventus Canti” Vocal Competition, Vrable – 2023r.,
- I miejsce – Międzynarodowy konkurs wokalistyki sakralnej “Ars et gloria”, Katowice – 2023r.,
- III miejsce – VIII Ogólnopolski konkurs duetów wokalno-instrumentalnych, Wrocław -2022r.,
- I miejsce -VII Ogólnopolski konkurs wokalny im. Krystyny Jamroz, Kielce -2022r.
- III miejsce – I Międzynarodowy konkurs wokalny im. Moniki Swarowskiej-Walawskiej, Krzeszowice – 2021r.
Sopranistka posiada w swoim repertuarze partię Mimi z opery “La Bohéme” Giacommo Pucciniego. Wykonała ją w reżyserii Maestro Michała Znanieckiego, pod batutą Maestro Jurka Dybała. Śpiewała również koncertowe wykonanie partii Donny Anny z opery “Don Giovanni” oraz Hrabiny z opery “Wesele Figara” – W.A. Mozarta. Sopranową partię IX Symfonii Ludwiga van Beethovena, pod batutą Yaroslav Shemet w Filharmonii Śląskiej, a także partię sopranową IV symfonii Gustava Mahlera, pod batutą Sascha Goetzel, w Filharmonii Krakowskiej, sopranową partię “Carmina Burana” – Carl Orff, partię sopranową mszy koronacyjnej C-Dur – W.A.Mozarta. Posiada w swoich dorobku artystycznym płytę, nagraną wraz z pedagogami oraz najlepszymi studentami AM im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. “W hołdzie mistrzowi tonów” – wydawnictwo DUX.
Śpiewała liczne solowe recitale m.in w Filharmonii Świętokrzyskiej, pod batutą Maestro Rafała Kłoczko, czy Filharmonii Zabrzańskiej pod batutą Maestro Sławomira Chrzanowskiego.
Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Maestro Tadesz Kozłowski, Maestro Alexander Humala, Maestro Mirosław Jacek Błaszczyk, Maestro Jurek Dybał, Maestro Yaroslav Shemet oraz Maestro Sacha Goetzel. Sopranistka doskonaliła swoje umiejętności wokalne na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez światowej sławy śpiewaków operowych m.in. Andrzej Dobber, Mariusz Kwiecień, Piotr Beczała. Za wybitne osiągnięcia artystyczne w roku 2021/2022 otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dotychczas, na każdym roku studiów udaje jej się pozyskać stypendium rektora dla najlepszych studentów wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Milena Joszko – mezzosopran. Urodzona w Rudzie Śląskiej. Naukę śpiewu klasycznego rozpoczęła w wieku 16 lat w klasie śpiewu solowego Kariny Paszek w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Grzegorza Fitelberga w Chorzowie. Studia licencjackie ukończyła na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie śpiewu prof. dr hab. Janusza Ratajczaka. Obecnie studentka drugiego roku studiów magisterskich na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Gabrieli Silvy. Laureatka III miejsca na XI Ogólnopolskim konkursie Wokalnym im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach, finalistka X Międzynarodowego Konkursu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju, laureatka III miejsca na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Moniki Swarowskiej-Walawskiej. Podczas 25. edycji International Vocal Competition of Irmich Godin „Iuventus Canti” 2024 we Vráblach zdobyła Wyróżnienie oraz nagrodę specjalną European Union of Music Competition for Youth. Swoje umiejętności doskonaliła podczas warsztatów wokalnych i licznych kursów mistrzowskich, m.in prowadzonych przez Monikę Kolase-Chládikovą, Bogdana Makala, Anne Werecką-Gryć, Jadwigę Postrożną czy Arnolda Rutkowskiego. Ma za sobą rolę Marceliny w operze “Wesele Figara” W. A. Mozarta, rolę Venere w operze „Balet Pań Niewdzięcznych” Claudio Monteverdiego. Na 57. Międzynarodowym Festiwalu Vratislavia Cantas wykonywała partię Apollo w „Apollo in cielo” Antonio Caldary. W ubiegłym roku rozpoczeła współpracę z teatrem muzycznym Arte Creatura gdzie zadebiutowała rolą Silvy w operetce „Księżniczka Czardasza” Imrè Kalmana oraz partią Orłowskiego w „Zemście Nietoperza” Johanna Straussa. Ma również za sobą Rolę Agricoli w operetce “Noc w Wenecji”. Współpraciwała z takimi dyrygentami jak: Jurek Dybał, Vitalii Liashko, Ruben Silva, Marek Kudra oraz Mieczysław Smyda.
Remigiusz Nowak – bas
Urodził się w 1994 roku. Obecnie jest studentem studiów uzupełniających Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie adt dr Adama Szerszenia. W 2019 roku zadebiutował na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu, kreując rolę Serwacego w operze Verbum nobile (dyr. Tomasz Tokarczyk, reż. Henryk Konwiński). Ma za sobą rolę Plutona w operze Balet Pań Niewdzięcznych C. Monteverdiego oraz Dulcamary z opery Napój miłosny G. Donizettiego. Uczestnik pierwszej edycji programu {oh!} studio pod kierownictwem muzycznym Martyny Pastuszki. W roku 2023 rolą Collina zadebiutował w operze Cyganeria G. Pucciniego (dyr. Jerzy Dybał, reż. Michał Znaniecki). Współpracował m.in z takimi dyrygentami jak: Tomasz Tokarczyk, Alexander Humala, Adam Mokrus, Sławomir Chrzanowski, Marek Moś i Jerzy Dybał.
Adam Janik – bas, ur. 16.01.1991 r. w Bielsku- Białej. Student studiów magisterskich w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego prof. dr hab.Ewy Biegas. W maju 2016 roku zadebiutował partią Generała Lascy w “Królu Ubu” Krzysztofa Pendereckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu. Brał udział w warsztatach z m.in. Rudolfem Piernay’em, Paulem Esswood’em, Michałem Znanieckim. Na co dzień związany z Operą Śląską w Bytomiu jako artysta chóru wykonujący również partie solowe.
Michał Ryguła – tenor
Michał Ryguła, tenor. W 2014 roku rozpoczął naukę śpiewu w PSM 2 st. im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach w klasie Benona Maliszewskiego. Studia magisterskie ukończył w klasie śpiewu mgra Łukasza Gaja. W swoim dorobku artystycznym miał przyjemność współpracować z Operą i Filharmonią Podlaską, Operą Śląską, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Zabrzańską, Filharmonią Bałtycką Młodych oraz orkiestrą MASO z Charkowa. Dotychczas na deskach teatrów operowych i operetkowych wykreował takie postacie jak Rodolfo z „La Boheme” Giacomo Pucciniego, Peppe/Arlequin w „Pajacach” Ruggero Leoncavallo, Gabriel Eisenstein z “Zemsty Nietoperza” Johanna Straussa, Abdallo w “Nabucco” Giuseppe Verdiego oraz Góral w “Halce” Stanisława Moniuszki.
Anna Koehler Urodzona w Krakowie. Absolwentka Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. Im. Fryderyka Chopina w Krakowie w klasie fortepianu oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu klasycznego. Występowała w wielu miejscach i na wielu scenach wykonując repertuar zarówno klasyczny, jak i współczesny. Debiutowała rolą Pierwszej Wiedźmy z „Dydony i Eneasza” H. Purcella na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej. Do jej ról zaliczyć można także kreację Adeli z „Zemsty Nietoperza” J. Straussa wystawionej w Katowicach Mieście Ogrodów oraz w ramach 57. Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju. Laureatka wyróżnienia na 56. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Antoniego Dvoraka w Karlovych Varach. Artystka współpracuje z Piwnicą Św. Norberta istniejącą od lat w Krakowie.